Přijímačky nanečisto
Ve středu 7. února 2024 jsme pro žáky 9. ročníku uspořádali přijímací zkoušky nanečisto. Vybrali jsme vzorové didaktické testy z matematiky a z českého jazyka, vytiskli záznamové archy a posadili budoucí studenty po jednom do lavice. Aby iluze přijímacích zkoušek byla dokonalá, pustili jsme jim i časomíru a nahraný organizační šum – např. kašlání, smrkání, posunování židle atd. To vše může žáky při testu rušit od soustředění, proto jsme připravili tyto simulace reálných zvuků. |
Po zadání testu z matematiky bylo chvilinku rušno, ale během pár okamžiků se všichni zabrali do práce a v učebně panovalo naprosté ticho. Po sedmdesáti minutách byla přestávka a pak začal test z českého jazyka. Opět nastalo ticho přerušované jen nahranými zvuky. Musím říci, že mě osobně žáci překvapili tím, jak se soustředili a pracovali v naprostém klidu. Po skončení každého testu následovalo vyhodnocení, všichni měli možnost okamžitě si spočítat získané body a udělat si obrázek o tom, jak na tom jsou. Věřím, že jim tato akce pomůže k lepším výsledkům ve chvílích, kdy budou psát test naostro.
Zajímavé jsou postřehy přímých účastníků z devátých tříd:
Jsem moc ráda, že naše škola zorganizovala přijímačky nanečisto. Podobné přijímačky jsem si už jednou zkusila a v českém jazyce jsem se zlepšila o devět bodů, v matematice o šest. Jeli jsme přesně tak, jak to bude i v dubnu. Zjistila jsem, že se musím více zaměřit na matematiku. Anna.
Včera jsme psali přijímací zkoušky nanečisto. Moje pocity z přijímaček jsou velmi smíšené, testy mi přišly těžší, než jsou ty od Cermatu. Líbilo se mi, že zde byly zahrnuty i vysvětlivky u výsledků. Myslím, že mi to trošku pomohlo si procvičit nějaké věci, ve kterých si nejsem jistý. Šimon
Včera jsme si vyzkoušeli přijímací zkoušky nanečisto, bylo to zajímavé a docela i stresující, protože nám k tomu pouštěli i různé rušivé zvuky, např. otevírání oken, kašlání atd. Jinak mi to docela pomohlo, už vím aspoň trochu, jak to pak bude vypadat. Nejtěžší asi bude matematika. Nikolas
Nejprve jsme psali test z matematiky, ten byl těžký a nedokázala jsem se soustředit, proto nedopadl moc dobře. Z češtiny to bylo lepší. Nějaké úlohy byly trochu složité, ale dopadlo to celkové lépe než matematika. Anna
Poděkování patří kolegyním, které se na tom všem podílely – paní zástupkyni Zuzaně Libičové, která vše zorganizovala, vytiskla a připravila, a paní učitelce Ivě Vokaté, která pomohla s dalšími záležitostmi.
Za kolektiv vyučujících Mgr. Jana Vršecká